Translate

Sök efter...

onsdag 15 oktober 2014

Klockan går och drömmen kommer närmare

Ett år på gymnasiet gick snabbt förbi och snart är ett halvår till förbi. Tiden går så fort och allt jag hinner är att blinka. Det var nog någon gång i årskurs åtta som jag kom på vad jag verkligen vill i framtiden. Tanken kom och det blev snabbt ett beslut att ta till gymnasiet. Nu går jag som många av er vet på samhäll, media för att utbilda mig till journalist. Exakt vad jag vill är ännu inte klart men jag vet garanterat att jag är inne på rätt spår.
   Jag vill bli skrivande och fotograferande journalist. Med tiden skulle jag kunna tänka mig att bli inrikes och utrikes korrespondent samt mycket mera som säkerligen kommer att sväva till tanken vart efter.

   Det jag främst vill är att skriva om dagsaktuella händelser i samhället, vara på plats och uppleva så mycket som möjligt, men jag vill också skriva om sådant som jag gör på bloggen och likaså där. Vara på plats och vara aktuell. Jag vill vara med i samhället och främst påverka och därför känns det perfekt för mig att utbilda mig till journalist.
   Jag hoppas att ni alla når eller nått era mål. Kämpa för vad ni tror på, vad tror du på? 
Jag tror på förändring. 


Jag bjuder på ett foto som jag tog för några veckor sedan på våran underbara rottweiler Alice. 
Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar