Translate

Sök efter...

torsdag 9 oktober 2014

Sveriges sista chinchillafarm stänger

Det ämnet som varit störst här har som ni säkerligen uppmärksammat har varit pälsdjursindustrin. Jag är starkt emot det vilket inte kan ha undgått er. För att tydliggöra detta så vill jag nämna några saker. 
Jag är emot pälsdjursindustrin i stort på grund utav att det inte fungerar! Den värsta industrin är i Kina! Det man gör där går jag inte in på nu igen eftersom jag skrivit om det tidigare i ett flertal inlägg. Om du missat det så uppmanar jag dig att läsa då vi måste sprida detta. 
   Man kan inte blunda bara för att verkligheten är grym. Tyvärr är det så att genom att sluta sina ögon för verkligheten går man in i någon form av fantasibubbla och då ser man inte det som måste förändras.
   Den Svenska pälsdjursindustrin fungerar inte!! Exakt hur det går till från att djuren föds upp på farmar till att de är detaljer på dina kläder har jag inte full koll på men jag kan lova att jag ska gräva djupare i detta. 
   Djuren föds upp på farmar i allt för ofta dåliga miljöer och sedan lever de i trånga burar tills det är dags för dem att lämna livet bakom sig och bli din pälsjacka... Deras liv och deras öde är bestämt redan innan de kommit till. 
   I Sverige fungerar inte farmerna på grund utav att de inte följer djurskyddslagen under deras livstid. Även detta har jag skrivit ett inlägg om tidigare. Läs det gärna om du har missat det
   Djurrättsorganisationer som Djurens rätt och Djurrättsalliansen har under flera år jobbat för att pälsdjursindustrin ska stänga och det har nu varit mycket skriverier kring pälsfarmen i Enköping. Där föder man upp chinchillor till att bli pälsdekorationer. De tillsammans med Sam Simpson (Skapare av tv-serien av Simpsons) och många flera har man lyckats få chinchillafarmen i Enköping att stänga vilket är jättebra! Jag repeterar "Oäkta är finare än äkta när du vet bakgrunden." 
   Efterfrågan på päls har minskat kraftigt under de senaste åren och de är på väg att minska ännu mera. Det blir billigare att köpa äkta på grund utav att efterfrågan minskar och man har tydligt märkt hur pälsdjursindustrin är på väg att falla. Lyckligtvis har man sett att den Kinesiska päls marknaden har minskat i och med detta. Äntligen !
   År 2001 fick vi Sverige att stänga sin sista rävfarm och år 2014 gjorde vi klädföretaget "Bubble room" pälsfria, tillsammans kan vi få världen pälsfri. 

Detta får räcka som information för i kväll. 
Hoppas att ni har en bra dag och glöm aldrig, "Tillsammans är vi starka"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar