Translate

Sök efter...

söndag 3 augusti 2014

Djurförsök, en ny metod kan vara på gång

Hej!
Vissa artiklar kan man bli väldigt glad över att läsa. Jag läste nyligen en artikel från Aftonbladet "Djurförsök kan minska med ny metod." Så bra!
   I dagens läge testas olika produkter på djur för att se hur de reagerar på medicinerna samt på övriga produkter. De djur som främst används i de så kallade djurförsöken är råttor och möss. Men även andra djur som t ex grisar, hundar, katter och apor blir testade.
   Jag är personligen emot djurförsök då även denna typ av forskning har en mörk bakgrund. Mer om detta kommer senare.
Jag hoppas på en snar förändring.
   Man försöker nu jobba för att hitta bättre metoder så att djurförsöken ska minska och en ny metod verkar vara på gång.
   I en ny forskning som gjorts har forskare hittat en bättre metod, både enklare ekonomiskare metod för att testa cancerrisken. Detta rapporterar Vetenskapsradion. I den nya metoden undersöks hur enstaka celler påverkas, man har nu också en förhoppning om att kunna utföra testerna på mänskliga celler i framtiden för att på så sätt minska djurförsöken.
Denna artikel publicerades på Aftonbladet 2014-07-31. Hela artikeln finner ni här om ni vill läsa hela. http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19295496.ab

Jag tycker att det är ett glatt besked man nu fått. Jag hoppas och tror på att en metod på ett eller annat sätt kan komma att minska djurförsöken.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar