Translate

Sök efter...

måndag 4 augusti 2014

Top 10 i lögn

Jag fortsätter på samma spår från förra inlägget så har du inte läst det så uppmanar jag dig att läsa det först då dessa hänger ihop.
   Här kommer en video som någon utan sann kunskap om hundarnas bakgrund klippt ihop till något värt att skriva om!  Kanske är det en person som själv trott på alla falska rykten kring hundar eller någon som är hundrädd själv. Vad vet jag... Vad jag vet är att videon INTE STÄMMER! Så uttrycket "Tro inte på allt du ser" stämmer verkligen i det här fallet. 
   I videon listas de top 10 farligaste hundarna enligt denne. Men vad vet han/hon? Inte ett skvatt av sanning vågar jag lova. 
  Att hundar skulle födas som livsfarliga mördarhundar som vissa verkar tro är rent skitsnack! Det är en grupp människor i vårt samhälle som sprider dessa falska rykten. 
   Hundar som blir farliga är oftast ägarens fel! Att hunden hamnat i fel ägares händer är ofta fallet. Uppmanar igen till alla nya läsare att läsa "Människans blinda syn på hunden, del 1 och 2" Dessa inlägg finner ni längre ned på bloggen eller i spalten till höger. 
   När ni nu ser videon så kommer ni att se hundar som hugger mot armen. Det är hundar som tränas till skydd så kallat IPO. Men i videon har man använt de bilderna till att vända på sanningen till att det ska se ut som att hundarna hugger för att de är farliga. 
(Titta på videon och fortsätt sedan att läsa.)

LÖGN, LÖGN, LÖGN! 
Man kan inte lista farligaste hundarna 1-10! Det skulle vara precis samma sak som att lista top 10 faligaste människorna! Skulle någon lista människor på det sättet, skillnader mellan svarta och vita, troende, icke troende, små och stora så skulle det bli ett himla liv. Vad är skillnaden med att göra det på hundraser?
   Rasen rottweiler har inte någon anledning att ha fått detta rykte. Listas som världens farligaste hund...det är skrattretande.. Jag tror nog ni förstår vart jag vill komma. Ingen hund föds farlig.

Underbart.
Jag slänger in några bilder på mig och våran Ebba. Dessa bilder är från idag och det finns ingen tendens att visa någon form utav aggressivitet, likaså med andra. 



Sluta att sprida falska rykten, sprid istället sann kunskap. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar