Translate

Sök efter...

torsdag 7 augusti 2014

Lagen tycks inte lydas

Jag delar vidare. Jag talar hela tiden om hur viktigt det är att sprida olika typer av information vidare. Sådant som ni själv tycker är viktigt självklart. Även om det handlar om STORA frågor och problem eller sådant som är lite mindre i det stora hela som detta. Hur som helst så tycker jag att detta är viktigt att dela. Om det är av ditt intresse avgör du men en läsning tar inte allt för mycket av dagens alla timmar. (Detta innefattar de Svenska lagarna.)

"Såg nyss en till som längtar till den 21/8 då man åter får ha hund löst i skogen. Sorgligt att inte alla hundägare visar den respekten och håller sina hundar kopplade även om man inte har en jakthund. Förbud gäller även hundar i stan vilket innebär att man skall kolla upp vilka regler som gäller för varje kommun. Jag personligen tycker det är fullkomligt oansvarigt att inte följa de regler och lagar som finns! Man förstör bara för andra genom att vara egoistisk. Visst vill vi alla ha lös hund men man får göra det då det tillåts. 
Kan berätta ett exempel varför jag blir förbannad när folk visar så förbannat lite respekt....
Sista kullen valpar jag fick som jag sålde, en av dem hette Bimbo. Ägare var ute och gick med henne...en vanlig promenad som alla andra dagar. Helt plötsligt dyker det upp en vilt främmande hund från ingenstans och attackerar! Lilla Bimbo får stora skador vilket jag berättar vidare om i min blogg senare. Men ägarna till den attackerande hunden var 2 i 30 års åldern som saknade både ansvar och försäkring på hunden!
För helsike följ reglerna och använd koppel där man ska!!!
Det är inte ok att nalla på gränserna bara för att man tycker att man har en snäll hund som aldrig gör något illa....regler gäller ALLA
Dela gärna vidare...."
Gilla
Texten skriven av: Carola Åberg 2014-08-07
Carolas blogg finns här om ni finner intresse och vill läsa vidare. http://hundlola.blogspot.se
Bloggen finns tillgänglig på olika språk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar