Translate

Sök efter...

torsdag 7 augusti 2014

(KFF) Kunskap/Förståelse bättre Framtid.

Hej hej.

Bild Nummer 1.
När jag var på jakt efter bilder till bloggen tidigare idag hittade jag två bilder som jag redan i kväll vill dela med mig av. Dels eftersom den ena bilden visar hela mitt syfte kring mitt bloggande. Jag vill dela med mig av all den kunskap som jag vet sedan tidigare samt nytt som dyker upp på vägen. Jag vill skänka en kunskap som bidrar till förståelse. Det är på så sätt vi hjälper varandra att förstå vad som händer runt omkring oss. Det är också det som gör att vi tillsammans vill hitta bättre vägar, samt hjälpa djuren.























"Bara vi förstår så kan vi bry oss. Om vi bryr oss så vill vi hjälpa. Om vi hjälper kan de bli räddade."

Bild Nummer 2.
Grunden till varför just denna nedanstående bild publiceras idag är att jag kom att tänka på en händelse som jag reagerade starkt på under förra året.
   Jag hade delat en video på Facebook. Videoklippet var detsamma som jag lade ut här för inte alls länge sedan. Det handlade om pälsdjursindustrin i Kina som jag talat mycket kring. Jag delade detta då på Facebook och skrev vad jag tyckte och tänkte men med väl valda ord självklart. Jag fick till svar av en där som skrev att han/hon inte gillade att jag delade sådant. Han/hon i fråga tyckte det var obehagligt att se och det kan jag förstå. Men denne skrev också att han/hon inte ville att jag skulle dela sådant och där blev min reaktion väldigt stark. Jag förstår självklart att inte alla vill se sådant men som sagt så återkopplar jag detta till föregående bild.
   Hur som helst...vill man inte se så är det helt och hållet upp till var och en...likaså med mig. Jag slutar inte dela information i form av text, bilder och videoklipp bara för att det kan upplevas som "obehagligt." Jag anser att det är upp till "dig" att avgöra om du väljer att titta och upp till mig om jag väljer att dela.
   Jag hoppas ni förstår hur jag tänker och känner. Jag hoppas att alla kan sätta sig ned och titta på åtminstone någonting. Sedan vad det kan handla om är upp till alla vad man själv tycker är viktigt och vad man själv vill vara med och påverka....


















"Om du inte gillar att se bilder på våld mot djur, så måste du vara med och stoppa våldet, inte bilderna. 

Det får avsluta kvällens blogginlägg. Önskar er alla en bra dag och ett bra slut på dagen.
Ses snart här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar