Translate

Sök efter...

söndag 13 juli 2014

Del 1 i Människans blinda syn på hunden

Del 1) 
Hej på er!  (Läs denna korta sammanfattning innan nästa inlägg. Inläggen hör ihop men det blir lättare för er läsare att förstå om jag delar upp det i två då det blir långt. Nästa del kommer strax.)

Just nu sitter jag hemma i soffan. Vädret är grått och tråkigt, inget som får mig att vilja gå ut eller göra massor utav saker över huvudtaget. Håller mig nog mestadels inne idag. Jag satt nyss och tittade igenom mina bilder på min dator och hittade en hel del bilder som fick mig att vilja skriva det här inägget just idag. Jag hittade nämligen bilder på våra underbara hundar. 
   Vi är en familj med tre hundar som heter Ebba, Alice och Winston. Ebba och Alice är båda Rottweiler och Winston är en engelsk Cockerspaniel. Winston har vi haft sedan han var valp. Han är nu snart 10 år gammal. Ebba köpte vi när hon var valp och hon är nu snart 4 år gammal. Alice är Ebbas 1-åriga lillasyster, henne har vi själva sparat efter mamman till flickorna. Coco heter hon. Vi har tagit två kullar på Coco själva varav Alice kommer från den första så kallade "A-kullen." (Alla har namn som börjar på A)
   Alla är sådana underbara djur. Dem är inte bara "djur" för oss. Dem är våran familj. 
Ebba har tagit hand om alla sina småsyskon när dem blivit några veckor gamla. Gamla nog att kunna springa fritt på gräsmattan, leka och busa med storasyster. Sammanlagt har Ebba uppfostrat nio Rottweiler valpar på olika vis. Jätte-duktig har hon varit! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar