Translate

Sök efter...

torsdag 10 juli 2014

Det här är jag, och det här vill jag



Hej

Jag är en tjej på 16 år som bor i Sverige tillsammans med min familj som består utav mina föräldrar, tre hundar samt två katter. Jag har stora planer för framtiden. Jag studerar nämligen Samhällsprogrammet - mediainriktning på gymnasiet för att sedan när jag studerat färdigt jobba som frilandsjournalist   

Jag började att intressera mig för journalistik för några år sedan. Det började med att jag alltid älskat att uttrycka mig skriftligt, senare blev jag mycket intresserad utav samhället i stort. Hur ser det ut, hur fungerar det och så vidare. Mycket intressant. Därefter har jag blivit allt mer intresserad och läst på om både det ena och den andra. Bland annat började jag läsa om djurhållning, hur djur behandlas under livet samt deras sista timmar. FÖRSKRÄCKLIGT många gånger! Så ska det inte vara....! Då kom det upp för mig, ”Jag” vill tillsammans med ”er” göra det bättre ställt för djuren. Få en rättvisare värld mellan oss människor och våra kära djur.  Här på bloggen kommer jag att publicera sådant som jag vill att "NI" ska reagera på, sådant som "JAG" tycker är fel. Min tanke är att skapa en diskussion, få mina läsare att tänka ett steg längre, sprida vidare så att vi tillsammans kan fortsätta kampen om en rättvisare värld för oss och alla djur. 

Jag hoppas att du är med mig i det här, och jag skulle bli väldigt glad om du lade någon kommentar då och då. Självklart om precis vad du vill och känner. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar