Translate

Sök efter...

onsdag 30 juli 2014

Titta bortom det du ser

God morgon. 
Idag är en sådan där dag då jag vaknade upp i sängen, tittade ut genom fönstret och det jag såg var en mulen himmel... Inte alltid det man vill se direkt man vaknar, ganska grått och trist. Sedan såg jag en bild på Facebook och den bilden fick mig att fundera. Här sitter jag och kanske även du och gnäller över en dag med lite sämre väder medan det finns andra som JUST NU genomgår olika typer av plågor och lidande... Jag tänkte starta upp med att visa bilden som egentligen är grunden till det här inlägget...


Sanningen kan svida men tyvärr är det så. Hunden hade rätt. Det är människorna som är de största monstren, och här sitter jag och säger detta... Men glad nog kan jag också säga att det endast är en del av alla som är så.





Bilderna ni såg här är två hästar och en hund som blivit så pass illa behandlade att det kan kallas vanvård av djur.
Att utsätta någon för detta är som att döda någon på ett plågsamt sätt. I längden klarar inte djuret av att bli såhär illa skött. Vem skulle klara det? Jag tror ingen skulle orka.
Ush vad vidrigt! Klarar man inte av att ta hand om sina djur så ska man inte ha djur! Så enkelt är det. 




Som ni ser på bilderna så är det katter som lever i en riktigt otrevlig miljö, en miljö de inte ens bör vistas i, inte ens under en kort stund. Inte nog med att det är äckligt och ohygieniskt, jag kan lova dig att dessa katter har både det ena och andra i sjukdomar. 
Den nedre bilden är en kalv som står i en oren miljö i en ladugård med alldeles för lågt till tak.
Inte acceptabelt för denne. 
I Sverige har vi som jag tidigare nämnt en lag på att det inte ska få se ut såhär! "Djurskyddslagen" 
Man blir fråntagen sina djur om det inte snabbt sker en förändring. 
Om du vet någon som har det såhär så anmäl! Du gör alla en tjänst, även djurägaren. 


Ja...tjuvjakten... Allt som bör berättas står på bilden. Det är Illegalt , noshörningarna dör och som ni ser på bilden är det hornet man varit ute efter på honom/henne. Allt för att någon vill tjäna pengar!!!!!
Likadant är det med elefanter. Man jagar dem illegalt, tar betarna och säljer de dyrt och struntar sedan i hur djuret i fråga mår...SJUKT. 


Den här bilden är relativt gammal och har spridits runt om på internet som "Djurmisshandel" Vi ser en man som är på väg att skada hunden. Vi vet ingenting om hans bakgrund men bilden gör att vi skapar oss en egen uppfattning om honom..När jag ser detta blir min bild av honom  inte alls ljus och värmande, snarare tvärtom. 


Vissa människor är monster
7 av 8 av dessa bilder vet vi till 100% att djur farit illa på grund av människan. Jag skulle våga säga att nummer 8 ska inräknas men utan tillräckligt material kan jag inte säga till 100% vad som hände med hunden...
Men det ÄR människor som GÖR såhär!!! Varför ens skaffa djur? Känner du att du inte klarar ut situationen, be om hjälp! 
Är du den som vet om att djur farit illa? Anmäl till Länsstyrelsen....


Du kan se längre än vad ögat når, frågan är vill du se...Vill du hjälpa? 


 Nu efter lite läsande....... är vädret så illa trots allt?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar