Translate

Sök efter...

tisdag 29 juli 2014

Små insatser, snabba tips

Hej.
Jag har ett litet snabbtips om du är som jag. Vill du hålla dig uppdaterad om vad som just nu är stort i världen angående djuren på olika vis så rekommenderar jag dig att hänga med på dessa Facebooksidor.
(Djurrättsalliansen, Djurens rätt samt WWF)
De lägger dagligen upp information, bilder och länkar som du kan kika in på. Det är allt från allmän information till namninsamlingar.
Jag har själv skrivit på lite olika insamlingar för att visa att "jag" bryr mig. Läs på och gör det du med!
   Idag skrev jag ett mail till Bubbleroom som är ett företag som säljer kläder online. Det har framkommit att de säljer kläder av äkta djurpäls vilket jag anser inte ska vara okej.
   Det var Djurrättsalliansen som tidigare idag uppmanat oss om att maila Bubbleroom om detta. Efter att jag sett det så sökte jag runt på det och enligt allt jag läst ska det stämma.
   I mailet beskriver du bara din åsikt och förklarar att du är emot det och vill att de slutar köpa in och sälja sådant.  Genom att göra det bidrar du till en bättre Svensk marknad där inget djurplågeri ska få tillåtas!
   För övrigt, stora frågor och sådant som just nu är stort och aktuellt i världen är bland annat (minkfarmar, delfinjakt, pälsdjursindustrin, djurförsök, djurhållning, djurshower) och mycket mycket mer. Information om sådant finns att hitta överallt men tänk på vart du finner informationen! Den skall vara korrekt så var noga med vilka sidor du besöker.
   Glöm inte heller att om du vill skänka ett bidrag till någon organisation så finns mer information om det i ett inlägg längre ned på bloggen.
   Glöm inte att en liten insats är en intsats!

Jag avslutar den här kvällen med att gratta Tigrarna på den globala tigerdagen och önska alla er en bra kväll. 29/7-2014!! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar